mardi 24 février 2015
Gegevensvalidatie en / of een formule?
Posted on 05:34 by Unknown
Beste forumleden,
Voor een kennis van mij heb ik een rooster gemaakt waarin voor drie weken gepland kan worden. Nadat dit rooster is ingevuld, is het de bedoeling dat alleen de startdatum aangepast hoeft te worden en een paar kleine aanpassingen (bijv. werknemer B moet extra werken omdat werknemer A vakantie heeft). En dus niet dat je telkens helemaal opnieuw moet beginnen. Het is ook de bedoeling dat een werknemer geen dienst toegewezen kan worden als deze vakantie heeft. De data over personeel en hun vakantiedagen staat op het tweede tabblad. Nou ben ik al een heel eind maar het werkt nog niet helemaal zoals ik graag wil dat het werkt. Het probleem kan ik het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld en bijgevoegd excel-bestand. Stel je begint met een rooster waarin nog geen enkele dienst is ingevuld. De formules in de cellen B4 tm H30 zorgen ervoor dat er "Vakantie" komt te staan als iemand vakantie heeft. Vervolgens wordt voor werknemer Ad enkele diensten ingevuld. Als je daarna de datum aanpast naar drie weken verder, dat is 19 januari 2015, blijven in de cellen C4 en D4 de diensten staan terwijl hij op deze dagen vakantie heeft. En dat wil ik nou juist voorkomen.
Ik dacht dat de oplossing was om een formule in te voeren bij Gegevensvalidatie / Instellingen / Toestaan / Aangepast maar daar ben ik vastgelopen.
Ik weet dat er een soortgelijke vraag is gesteld in dit forum (http://ift.tt/18hlpgT) maar daarmee kom ik er niet uit.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.
Voor een kennis van mij heb ik een rooster gemaakt waarin voor drie weken gepland kan worden. Nadat dit rooster is ingevuld, is het de bedoeling dat alleen de startdatum aangepast hoeft te worden en een paar kleine aanpassingen (bijv. werknemer B moet extra werken omdat werknemer A vakantie heeft). En dus niet dat je telkens helemaal opnieuw moet beginnen. Het is ook de bedoeling dat een werknemer geen dienst toegewezen kan worden als deze vakantie heeft. De data over personeel en hun vakantiedagen staat op het tweede tabblad. Nou ben ik al een heel eind maar het werkt nog niet helemaal zoals ik graag wil dat het werkt. Het probleem kan ik het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld en bijgevoegd excel-bestand. Stel je begint met een rooster waarin nog geen enkele dienst is ingevuld. De formules in de cellen B4 tm H30 zorgen ervoor dat er "Vakantie" komt te staan als iemand vakantie heeft. Vervolgens wordt voor werknemer Ad enkele diensten ingevuld. Als je daarna de datum aanpast naar drie weken verder, dat is 19 januari 2015, blijven in de cellen C4 en D4 de diensten staan terwijl hij op deze dagen vakantie heeft. En dat wil ik nou juist voorkomen.
Ik dacht dat de oplossing was om een formule in te voeren bij Gegevensvalidatie / Instellingen / Toestaan / Aangepast maar daar ben ik vastgelopen.
Ik weet dat er een soortgelijke vraag is gesteld in dit forum (http://ift.tt/18hlpgT) maar daarmee kom ik er niet uit.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.
Gegevensvalidatie en / of een formule?
Categories: Gegevensvalidatie en / of een formule?
Inscription à :
Publier les commentaires (Atom)
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire